Referater

Vi bakker de lokale initiativer op

Foreningen har siden 2004 været medlem af Harlev Fællesråd. Følg med i, hvad der sker her på dette link:

Harlev Fællesråds hjemmeside

Lokale ildsjæle som får foreningen til at fungere

Foreningen har den glæde - men samtidig udfordring - at have et meget stort fællesareal. Med 29 parceller er det en stor udfordring at skulle holde dette areal vedlige.

Vi arbejder bevidst jf. vores formål med at skabe et attraktivt område som kan være til glæde for os hver dag.

I dette arbejde er det af uvurderlig betydning at vi har en række personer som helt at sig selv, yder en indsats for vores fælles område.

Vi er ikke alle bevidste om det, men her er et lille udpluk af de opgaver som på frivillig basis udføres af vore gode naboer:

Snerydning af vore fælles fortove

Vedligehold af legestativet så det kan imødekomme de vejrmæssige udfordringer, som det løbende udsættes for

Reparation af fodboldmål, basketnet o.s.v.

Og endelig et punkt som ikke direkte relaterer sig til vores fællesareal, men ikke desto mindre repræsenterer nogle af de største ildsjæle, når det kommer til foreningens virke - nemlig det praktiske omkring fællesarrangementer.

Fællesarrangementer i foreningen

Specielt i relation til det sidste punkt omkring fællesarrangementer vil vi godt uddybe dette lidt.

I foreningen har vi nemlig en tradition for en række fællesarrangementer over året.

Således afholder vi altid tøndeslagning fastelavnssøndag. Tønderne har de første år været hængt op på legepladsen på vort fællesareal, og så er der ellers "frit slag" for alle de udklædte børn, mens forældre frysende kan se til. Arrangementet afsluttes naturligvis på bedste vis med fastelavnsboller, kaffe og en enkelt kold forfriskning for dem som føler behovet! Da vi er lidt socialt anlagt, har vi været lidt utilfreds med det vejr som vi udsættes for i februar/marts måned. Som et alternativ til at flytte vores fastelavnsarrangement til maj måned, har vi fra 2004 lejet os ind i Lillering Forsamlingshus og så afholdt arrangementet der.

Årets andet arrangement er "jf. vedtægterne". Her taler vi naturligvis om årets generalforsamling som altid afholdes i marts måned.

I august afholdes årets store fællesarrangement, hvor der er loppemarked, underholdning for børnene og sidst (men ikke mindst) en lille fest for de voksne om aftenen. Røster i nabolaget har antydet at Harlev Byfest er blevet genindført, men vi forsøger nu alligevel at holde arrangementet i det små og har således ingen aktuelle planer om at få Bamse til at spille til VORES fest!

Nedenfor er der lagt "thumbnails" til enkelte billeder fra tidligere arrangementer. Hvis du klikker på billederne får du billederne at se i større udgave.

Fastelavn2.jpg
33952 bytes