Referat af møde i Parcelforeningen den 18. maj 2005

Deltagere:  Morten, Henrik D., Henrik, Heidi og John

Afbud Helle

1. Referentjobbet

John meldte sig som referent for i aften. Morten lægger op til en beslutning om at dette løses fremover. Ingen meldte sig umiddelbart og Morten mener derfor at opgaven kan gå på omgang.

2. Konstituering af bestyrelsen, herunder udpegelse af suppleant

Ny bestyrelse er som udgangspunkt opbygget med Morten som formand og John som kasserer. Helle vedbliver at være næstformand. Henrik D. accepterer hvervet som suppleant.

3. Opdatering af e-mail adresser og navne på www.parcelforeningen.dk

De nye medlemmer sender deres e-mail adresse John, hvorefter de oprettes under parcelforeningen.dk.

4. Hvordan har foreningen kørt?

Hvem har hvilke opgaver?

Vintervedligehold har Flemming tidligere taget sig af. Henrik D. overtager og kontakter Torben Hegelund når sommeren går på hæld.

Hvem er i sommerfestudvalget?

Helle er koordinator for dette.

Hvem er kontaktperson for Araliavej og Bøgeparken?

Kim har været kontakt. Morten overtager og afklarer kontaktpersoner i de andre områder med Kim.

5. Fællesarrangementet i søndags

Alle var imponeret over, at det var muligt at samle op imod 30 mennesker til oprydningen pinsedag. Endnu et tegn på, at foreningens medlemmer bakker flot op om fællesarrangementer.

6. Kommende fællesarrangementer

Sommerfest – dato

Der har hersket lidt tvivl om, hvornår sommerfesten skal afholdes, men det er på generalforsamlingen blevet diskuteret og her var der opnået enighed om, at tidspunktet var bedst med den sidste weekend i august, så det er denne weekend som der nu holdes fast ved. Sommerfesten 2005 bliver derfor lørdag den 27. august.

Omplantning til efteråret

Ved oprydningen pinsedag blev det drøftet om muligheden for at få foretaget diverse omplantning. Henrik kontakter Jan A4 for at få fastlagt dag, indhold og omfang af dette arbejde.

7. Rettelser af adresser qua valget af ny formand

Det er umiddelbart kun Fællesrådet, at adressen på formanden/foreningen skal rettes. Øvrige afventer bestyrelsen, hvorvidt det er nødvendigt at rette adresser.

8. Harlev Fællesråd – blomsterløg

Morten vil melde tilbage til Fællesrådet, at vi ønsker blomsterløg af den tidlige model, påskeliljer m.v. til plantning i græsarealerne.

9. Rundkørsel – status og næste træk.

Sidste svar fra kommunen stammer fra 2003, og her er der påpeget et problem med ledninger under rundkørslen, hvorved det ikke umiddelbart kan lade sig gøre at plante træer. De ville dog vende tilbage når de havde overvejet alternativer. Dette svar er endnu ikke kommet frem.

Der overvejes stadig diverse tiltag da kommunen tydeligvis ikke reagerer. Morten arbejder videre på det.

10. Øvrige hængepartier

Henrik D. påtager sig opgaven med at få ordnet låsen i bommene. Der laves et antal kopier af nøglene således at de kan uddeles til bestyrelsesmedlemmerne og Torben Hegelund.

Morten retter en forespørgsel til kommunen om mulighederne for at sætte skilte op ved vejene i området. Hvad må vi?

Vin har John indkøbt og uddelt til gamle bestyrelsesmedlemmer og formand.

11. Næste møde

Tirsdag den 20. september 2005.

Intet til referat.

Referent: John