Referat af ordinær generalforsamling i Parcelforeningen den 27. marts 2006

Sted: Lokalcenter Næshøj

1.      Valg af dirigent

Morten (R292) blev valgt til dirigent.

2.      Formandens beretning

Morten (R292) fortalte lidt om vores fælles rengøringsdag i bedene og voldene, hvor flere sække med affald blev kørt bort.

Vores sommerfest og fastelavnsfest som der jo altid er stor opbakning omkring blev naturligvis også nævnt som en stor succes.

Mht. vores bom ved stien, så fejler den ikke noget, Morten sørger for at den bliver aflåst, og skulle man have brug for at den skal åbnes, har Morten nøglen.

Vores sommervedligehold har vi været yderst tilfreds med, og det samme gælder vores vintervedligehold, som mange i øvrigt har været misundelige på, da vi ofte har fået vores veje ryddet, før de store veje i resten af byen. Samtidig er vi jo heldige at have Karsten (R288) til at rydde vores fortove ( næsten før sneen er kommet) og det er vi alle meget glade for, derfor synes vi også at Karsten har fortjent en flaske vin for dette fantastiske arbejde.

Bestyrelsen skal også til at undersøge om vi har betalt for meget grundskyld til kommunen i sin tid, da vi har fået ”nys” om andre parcelforeningerne i Århus har det.

3.      Aflæggelse af regnskab

John (R306) fremlagde regnskabet som blev godkendt uden yderligere

kommentarer.

4. Rettidigt indkomne forslag

Morten (R292) søgte på bestyrelsens vegne bemyndigelse til at få en anlægsgartner til at udskifte hyldene på voldene og beplante de pletter, hvor de eksisterende planter er gået ud.

Bestyrelsen har indhentet tilbud fra Damgaard have & anlæg, og arbejdet vil kunne udføres for kr. 8.500,00.

Forslaget vedtaget med 14 stemmer for, ingen imod.

John (R306) søgte generalforsamlingen om tilladelse til at placere yderligere fondsmidler i investeringsbeviser for at optimere foreningens afkast af opsparede midler. Her blev der fra generalforsamlingen givet tilladelse til, at der til enhver tid må placeres et beløb op til det som vejfonden udgør.

5.      Budget

John (R306) fremlagde budgettet for 2006 som blev godkendt uden kommentarer.

6.      Valg af bestyrelsesmedlemmer

Helle (A24) og Henrik (A6) er begge på valg, de ønsker ikke at genopstille, i stedet blev Mette (R294) og Lars (R290) valgt uden modkandidater.

7.      Valg af revisor
Peder (R282) er på valg. Genopstiller. Valgt uden modkandidater.

8. Valg af kasserer

John (R306) er på valg. Genopstiller. Valgt uden modkandidater.

Eventuelt

Henrik (R300) har valgt at beholde sit telt som foreningen ellers havde tilbudt at købe. Derimod vil Henrik tilbyde at leje sit telt ud til medlemmer af parcelforening for et lille beløb.

Henrik forespurgte også om der var andre som følte sig generet af larm fra vores ”bagboer” bag volden. Det blev aftalt at bestyrelsen vil rette henvendelsen til ”beboerne fra borgen”.

Bo (R280) foreslog om vi kunne tage kontakt til kommunen ang. det store hul i vejen på Rødlundvej  (lige inden rundkørslen), bestyrelsen påtog sig opgaven.

Henrik (R300) fremlagte et forslag om vi ikke kunne fremskaffe et kloak dæksel, og evt. sætte det op på vores legeplads, da det ikke er optimalt at børnene sidder oppe for enden af Rødlundvej og spiller kuglespil på dækslet, for som bilist har man ikke en chance for at se dem, når man bakker ud af sin indkørsel.

Samtidig blev der IGEN opfordret til at alle forsigtig kørsel på vores veje, da vi har mange børn i området som ofte leger, cykler osv.

Til slut blev der traditionen tro prøvesmagt vin og lidt lækkert til ganen.

Referent: Heidi (R312)