Parcelforeningen - Referat

Nice to know...

Referat af ordinær generalforsamling i Parcelforeningen den 19. marts 2007

Sted: Lokalcenter Næshøj

Morten (R292) blev valgt til dirigent.

2. Formandens beretning

Fint fremmøde til fastalavn. Det var desværre ikke muligt at få et større lokale. Vi regner med at holde det i lillering igen næste år, hvis vi kan få lokalerne.

Sommerfest, her bliver man nødt til at deltage selv.

Grøn dag i foråret.

Bestyrelsen har set nærmere på om vi kan få nogle penge tilbage fra kommunen ligesom grundejerforeningen i Kolt/Hasselager. Vi kan se at der allerede er trukket noget fra vores, så vi mener ikke der er noget at komme efter. Morten har et paradigme som man kan få, hvis man selv ønsker at prøve.

Vi har ikke lavet så meget, skal vi overveje at skære lidt i antallet af personer i bestyrelsen? Det største arbejde foregår ved sommerfest og fastalavn.

Der er rygter om at sommerfestudvalget vil ændre på hvordan festen skal foregå. Bjarne (R302) og Henrik (R300) går hjem og hører nærmere om disse rygter. De informerer bestyrelsen om der mangler folk til festudvalget.

Vi gerne have arrangeret en ny grøn dag engang midt i april.

3. Aflæggelse af regnskab

John (R306) fremlagde regnskabet. Vi har i år et historisk stort underskud. Indtægter og direkte omkostninger stemmer fint overens med budgettet. Vi har indlagt en ekstra post der hedder finansielle udgifter. Dette er ikke reelle udgifter, men et kurstab i de investeringsbeviser vi har. Vi har brugt ca. 12.000.- yderligere af vores egenkapital, så vi nu har ca. 9.500,- tilbage. Der er hensat knap 54.000,- til vores vejdond. Regnskabet blev godkendt uden yderligere kommentarer.

4. Behandling af rettidigt indkomne forslag

Udgår, ingen indkomne forslag

5. Fremlæggelse af Budget og fastsættelse af kontigent

Vi budgetterer med uændret kontingent. Vintervedligehold har vi sat lavere en normalt. Grunden til det lavere beløb er at vinteren i slutningen af 2006 var meget mild, og den fakturerer han først i 2007. Vi hat glemt en regning på vedligeholdelse af fællesarealer på 3.750,-, og når den er regnet med, vil vi have et minus på ca. 3.500,-. Budgettet er godkendt med ovenstående rettelse.

6. Valg af formand

Morten (R292) er på valg og genopstiller. Morten blev enstemmigt genvalgt.

7. Valg af bestyrelsesmedlem og suppleant.

Heidi (R312) og Henrik (R300) er på valg. Ingen genopstiller.

Bjarne (R302) og Helle (A4) er valgt.

8. Valg af revisor

Charlotte (A6) (ikke Peder!) er på valg. Genopstiller.

9. Eventuelt

Vi bør se nærmere på voldene, de er ikke pæne og roserne knækker så snart der er sne. Vi vil se nærmere på det til vores grønne dag. Der plejer at være godt fremmøde.

Der ligger hundeefterladenskaber mange steder på fællesarealerne. Kan vi ikke gøre noget ved det? Evt. sætte nogen skilte op. Vi vil vende det i bestyrelsen og se hvad vi kan gøre ved det.

Referent: Lars (R290)

Send e-mail til webmaster@parcelforeningen.dk med spørgsmål eller kommentarer om dette Web-sted.